Πριν μπούμε στον Φιλώτα, συναντούμε στο δεξί μας χέρι,
ένα χιλιόμετρο και τριακόσια μέτρα περίπου νοτιοανατολικά του χωριού, τον
σιδηροδρομικό σταθμό.
Ο σταθμός του Φιλώτα αποτελούσε τμήμα της σιδηροδρομικής
γραμμής Αμυνταίου – Κοζάνης η οποία κατασκευάστηκε το 1959 και λειτουργούσε
μέχρι το 2003. Ανακαινίστηκε την τετραετία 2003 – 2007, το 2010 όμως η
λειτουργία της κρίθηκε ασύμφορη και διακόπηκε. Έτσι ο σταθμός του Φιλώτα – όπως
και οι υπόλοιποι σταθμοί της γραμμής – αφέθηκε στην τύχη του, σε πλήρη
εγκατάλειψη και απαξίωση.
Ο σταθμός αποτελεί ένα τυπικό κτίσμα του ΟΣΕ και
είναι πανομοιότυπος με αυτόν της Πτολεμαΐδας που μελετήσαμε στο «Οδοιπορικό στα
Μνημεία της Εορδαίας». Έχει δύο ορόφους. Στην βόρεια πλευρά έχει δυο κεντρικές
εισόδους, τέσσερα παράθυρα στον πάνω όροφο και δυο στον κάτω. Όλα τα παράθυρα
φέρουν ξύλινα παντζούρια. Στη δυτική πλευρά υπάρχουν πέντε παράθυρα ενώ στη
νότια πλευρά που βλέπει προς τις σιδηροδρομικές γραμμές υπάρχει μεγάλο
τσιμεντένιο στέγαστρο. Η μεταλλική ταμπέλα με την επιγραφή «ΦΙΛΩΤΑΣ» στέκει ακόμα
πάνω από την κεντρική είσοδο.
Το κτίριο είναι πλήρως λεηλατημένο στο εσωτερικό του
και πιστεύω πως είναι θέμα χρόνου να καταρρεύσει ολοκληρωτικά.
Φωτογραφίες από το μνημείο εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ τα σχόλια σας να γράφονται με ελληνικούς χαρακτήρες και όχι με greeklish. Spams και υβριστικά σχόλια διαγράφονται άνευ προειδοποίησης. Ευχαριστώ.